Fort Lauderdale

20 december 2017 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Deliziosa, woensdag 20 december 2017

Na nog enkele mensen uitgezwaaid te hebben zijn we zelf van boord gegaan om een taxi te nemen naar het centrale strand van Ford Lauderdale aan Las Olas Boulevard.

We hebben hier een strandwandeling gemaakt van ruim 5 kilometer, waarna we via Sunset- boulevard bij het winkelcentrum Galleria terecht kwamen.  We hebben hier uiteraard een groot deel van de dag doorgebracht met het bekijken van de Amerikaanse mode, maar hebben uiteindelijk niet te veel gekocht. Ze lopen in onze ogen behoorlijk achter.

Na bij de drogist wat middeltjes gekocht te hebben tegen een aanhoudende verkoudheid (die verdomde airco speelt ons parten) zijn we weer via het strand terug gewandeld richting Las Olas Boulevard.

We hebben hier nog wat rondgesnuffeld in wat rommelwinkeltjes om daarna bij een hotel een taxi terug naar de boot te laten bestellen.

Het is alsof we een nieuwe cruise maken. Vrijwel allemaal nieuwe gasten met de gebruikelijke chaotische taferelen van zo’n eerste cruisedag.

We zijn nu aan tafel gezet bij een echtpaar wat in Frankrijk aan de universiteit les heeft gegeven, maar uit Amerika en Australië komt.  Even omschakelen met de taal van Duits naar Engels, maar voor ons wel een stuk makkelijker.

Groeten van

2 Cruisers op de Deliziosa