Fort Lauderdale

21 december 2016 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Costa Deliziosa , 21 december 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Om aan de chaos van de procedures in de haven van Fort Lauderdale te ontsnappen, hadden we een excursie geboekt naar de Everglades. We zijn als groep om 07.30 van boord gegaan om gezamenlijk door de emigratiedienst te geraken; Een lijdensweg van ruim 1 ½  uur. (Vergeleken met mensen die geen excursie hadden geboekt zeer snel. Zij hadden wachttijden van 2 ½ uur en langer om daarna weer 2 ½ uur te wachten alvorens terug aan boord te kunnen)

We zijn met een bus in ruim 1 uur naar een opstapplaats gebracht, waar de propellerboten al klaar lagen voor de tocht over de Everglades. Een geweldige ervaring, ook al was het voor ons de tweede keer. Na de boottocht nog naar een krokodillenshow geweest met aansluitend een korte wandeling door het natuurgebied. Na wat gedronken te hebben zijn terug gebracht naar de haven.

Aangezien het nog vroeg in de middag was zijn we samen met Wil en Wim met de taxi naar de bekendste boulevard van Fort Lauderdale gegaan. Hier met vieren wat gegeten waarna Wil en ons Joan wat zijn gaan winkelen en Wim en ik las Olas boulevard zijn afgewandeld richting strand. We hadden om 17.00 uur afgesproken bij het vertrekpunt en hier van happy hour gebruik gemaakt om nog wat te drinken alvorens weer met een taxi terug te gaan naar het schip.

We zijn ’s-Avonds samen met Wil en Wim luxe gaan eten in een van de exclusieve restaurants aan boord om aan de chaos van het zoeken door de nieuwe ca. 2.000 passagiers te ontkomen.

Ondanks de chaos bij de emigratiedienst was dit voor ons vieren toch een van de topdagen van deze cruise.

Groetjes van

Twee vakantiergangers vanuit Fort Lauderdale.

1. Marie-José en Peter:
    22 december 2016
    Beste Joan en Ad,
    War een reis!
    Fijn te lezen dat jullie genieten.
    Wij wensen jullie fijne kerstdagen,dat zal ook wel een aparte ervaring worden.

Groetjes Marie-José en Peter
  2. Ton en Jeanne Rooij Van:
    22 december 2016
    Hoi JoanenAd, het is goed om te lezen dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Met de kerstdagen in het vooruitzicht zullen jullie nog extra verwend worden aan boord. Maar eigenlijk kan het niet nog beter. Heel veel plezier en geniet van de komende kerstdagen,
    Lieve groetjes van ons
  3. Wilma:
    23 december 2016
    Vanuit een redelijk warm Nederland (11 graden) wil ik jullie fijne mooie warme Kerstdagen wensen en alle goeds voor een gezond 2017 maak er nog een mooie laatste week van! Succes met het lopen, wandelen of trappen klimmen (zal wel niet)en al het lekkere eten en drinken.(heel vervelend allemaal) en lieve groetjes xx
  4. Liesbeth:
    23 december 2016
    Ook namens ons heel gezellige kerstdagen gewenst, weer eens iets anders dan thuis onder de kerstboom, maar het zal jullie aan niets ontbreken denk ik. Geniet nog even, want het grootste deel zit er alweer op, en we zien jullie op oudjaarsavond! Tot dan, frans en Liesbeth.