Fort de France, Martinique

6 april 2018 - Fort-de-France, Martinique

Costa Pacifica, vrijdag 6 april 2018

Na ons gebruikelijke champagneontbijt zijn we op het buitendek (dek 9) een kopje koffie gaan drinken.  Juist toen we op wilden stappen om aan land te gaan schoof er een donkere wolk voor de zon en begon het te regenen.

We hebben toen maar besloten om de computer en mobiele telefoons naar boven te halen om onze mail en dit dagboek bij te werken. (We kunnen hier in een deel van Caraïbisch Frankrijk van onze bundel profiteren) Aangezien we intussen al weer aardig wat Nederlanders kennen, kwam de een na de ander een praatje maken. Het echtpaar wat zonder koffers aangekomen was kwam helemaal gelukkig vertellen dat ze morgen in Pointe a Pitre eindelijk hun koffers in hun hut kunnen verwachten.

Na de lunch klaarde het gelukkig op, zodat we alsnog van boord zijn gegaan om het stadje te gaan verkennen. Het is een leuk plaatsje met veel oude koloniale gebouwen, die helaas wel vrijwel allemaal een likje verf kunnen gebruiken. Ook zijn we nog een oude bibliotheek binnen geweest.

Door het voetgangers gebied zijn we terug gewandeld naar het schip, waarbij we onderweg nog een flink aantal leguanen hebben kunnen fotograferen.

’s-Avonds hebben we een geweldige show gehad van een zangeres uit Zuid Afrika, die liedjes van Tina Turner, Celine Dion en Whitnie Houston ten gehore bracht. Duwt die zangeres plotseling de microfoon onder mijn neus en moest ik dus meezingen. Gelukkig kende ik de tekst zodat ik niet af ging. (De zaal liep uiteraard meteen leeg na die valse tonen van mij; Grapje)

Na de show hebben we in het casino een poging gedaan om deze vakantie terug te verdienen. In dit tempo hebben we ca. 1 jaar nodig om voldoende winst te maken.

Groetjes van

2 Vakantiegangers op de Costa Pacifica.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Giel en ilona:
    7 april 2018
    ik had jou wel willen horen zingen Ad!
    wij hebben hier langzalieleven gezongen voor Giel. En met 11mensen op het balkon gezeten.Gelukkig niet naar beneden gestort haha....