Corfu

29 november 2016 - Korfoe, Griekenland

Costa Deliziosa , 29 November 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Vandaag zijn we vroeg uit de veren gemoeten om optimaal te kunnen profiteren van de tijd die we op Corfu konden doorbrengen.

We zijn om 08.00 uur gaan ontbijten, zodat we met de eerste groep om 09.00 uur van boord konden. Na een wandeling van bijna 2 kilometer waren we in het oude centrum van Corfu-stad. Het was nog erg rustig, maar daar kwam verandering in toen om 10.00 uur de winkeltjes en terrasjes open gingen. Het werd gezellig druk, waar ook het mooie weer debet aan was. Zeker uit de wind en in het zonnetje was het heerlijk vertoeven op een van de terrasjes.

Na een heerlijke cappuccino en het bijwerken van dit dagboek zijn we door de diverse steegjes gaan dwalen, vol met de bekende toeristen winkeltjes. Om 13.30 uur moest iedereen weer aan boord zijn. Wij zorgden er voor dat we al om 13.00 uur aan boord waren, zodat we heerlijk rustig hebben kunnen lunchen.

De middag en avond aan boord waren best wel een beetje hilarisch, want door de zware zeegang, door het stormachtige weer, leek het wel of iedereen dronken over de dekken zwalkte. Het werd op een gegeven moment zo erg, dat uit veiligheidsoverwegingen de buitendekken afgesloten werden.  De golven sloegen namelijk over dek 3 heen, wat betekende dat ze zeker 10 meter hoog waren. Bij ons op het balkon was je binnen no time doorweekt door het stuiven van het zeewater. In de hut zelf konden we elkaar niet verstaan door het gieren van de wind.

Groetjes van

Twee cruisers op weg naar Fort Lauderdale.

1. Liesbeth:
    30 november 2016
    Ben ik even blij dat ik niet op dat schip zit!!!! Ben Noorwegen nog niet vergeten! Als jullie maar niet zeeziek worden maakt het niks uit, dus geniet lekker verder!
    groet Liesbeth.
  2. Ton en lenny:
    Hallo luitjes
    Joan heb je de vissen nog gevoerd zoals toen op de boot in Tenerife, nou ik hoop van niet geniet van de verdere reis liefs je maatje.
  3. Willy berkelmans:
    30 november 2016
    Whow wat heftig zeg. Is het niet heel erg beangstigend? Corfu was dus wel mooifijn om jullie weer wat te volgen op deze super gave reis. Enjoy!!