Casablanca

6 december 2016 - Casablanca, Marokko

Costa Deliziosa , 6 december 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

We hadden voor vandaag een excursie geboekt waarbij we langs de hoogtepunten van Casablanca werden gebracht. We moesten vroeg uit de veren want de tour zou om 08.00 uur vertrekken. Na een stevig ontbijt zijn we na het aanleggen van het schip direct aan land gegaan.

We hebben o.a. de volgende plaatsen bezichtigd:

Het koninklijk paleis, waar we alleen de buitenkant van mochten zien; het oude islamitische gerechtsgebouw, wat zeer rijk gedecoreerd was met de bekende Marokkaanse structuren en mozaïek tegeltjes. Ook een wandeling door de soeks mocht uiteraard niet ontbreken  en helaas ook het bezoek aan een winkeltje met demonstratie van diverse kruiden en oliën.

Het hoogtepunt van de excursie was zonder twijfel het bezoek aan de Hassan II moskee; de op 2 na grootste moskee ter wereld. Alleen de witte moskee in Abu-Dhabi en die in Mekka zijn groter. Een erg indrukwekkende en mooi gedecoreerde moskee, waar we ruim 1 uur hebben kunnen rondwandelen.

Na afloop van de excursie hebben we ons samen met een ander Nederlands echtpaar af laten zetten in het centrum en zijn we op eigen gelegenheid nog wat door de binnenstad gaan dwalen. Voor de afwisseling een keer niet op het schip gaan eten omdat dat Italiaanse eten toch wel een beetje gaat vervelen hebben we in de stad een heerlijke pisa genomen.

Na afloop hebben we ons door een taxi terug naar het schip laten brengen. Een heerlijke dag gehad met voor het eerst temperaturen van rond de 25 graden.

Groetjes van

Johanna en Adrianus op weg naar Fort Lauderdale.

1. Wil:
    7 december 2016
    Voor die Pizza had je echt niet naar Marokko gehoeven ook hier bij AH aanwezig. wel een fijne reis en goed weer lees ik hier is de eerste vorst al geweest.
    Gr. Maria en Wil.
  2. Ton en lenny:
    7 december 2016
    Je wilt ons toch niet wijsmaken dat je op een Italiaans schip geen pizza op hebt.
    fijn dat de temperatuur oploopt dan krijg je nog meer het vakantie gevoel.
    En heb je al iets gekocht?
    Geniet er van, wij klussen wel verder. gr wij.
  3. Wilma:
    8 december 2016
    Dat lijkt me echt geweldig zo'n bijzondere moskee te mogen bezoeken, je mag natuurlijk niet overal in of bijkomen maar toch heel speciaal! Veel foto's maken warre en blijven genieten!
  4. P.J.M Cooijman:
    10 december 2016
    Geweldig mooie excursie lijkt me langs al die plaatsen. Denk dat het zeker de moeite waard is. Vooral die grote moskee. Geniet nog lekker van jullie reis.