Barcelona

4 december 2016 - Barcelona, Spanje

Costa Deliziosa , 4 december 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Hoewel we vandaag in de haven van Barcelona lagen, zijn we niet van boord gegaan. We konden namelijk al om 08.30 uur aan wal, maar moesten ook om 13.00 uur terug aan boord zijn. Aangezien het regenachtig was en we in mei Barcelona ook aan zullen doen, hebben we gewoon lekker uitgeslapen.

Na het ontbijt is ons Joan naar de sauna geweest, wat alleen een beetje tegen viel. Ze miste haar vaste maatje. Aangezien er brandstof ingenomen moest worden, waren er extra veiligheidsmaatregelen, en was een groot gedeelte van de buitendekken afgesloten. Op zich geen probleem, maar hierdoor kon ik geen rondjes op dek 3 wandelen.

Nadat we om 14.00 uur weer het ruime sop gekozen hadden zijn wij ca. 6 km gaan wandelen op dek 3 om daarna wat te gaan lezen in een van de makkelijke fauteuils.

Om 17.30 werden we op de cocktails party van de kaptein verwacht. Op zo’n avond is het eten, wat overigens toch al goed is, nog net iets beter en zijn de meeste gasten op hun paasbest gekleed.

We hebben morgen onze eerste zeedag en verwachten vanaf nu met een voornamelijk zuidelijke koers het zomerse weer tegemoet te varen.

Groetjes van

Twee cruisers op weg naar Fort Lauderdale.

1. Wilma:
    5 december 2016
    Hoi allebei
    Barcelona zou ik 100 keer naar toe kunnen altijd leuk en mooi, maar ja idd Mei ook (alweer) VAKANTIE dan is dat wat je noemt een luxe probleem. Lekker lezen en sporten is ook okay maar ja daar hoe je geen 5 weken voor op een boot te zitten haha. Nou suczeven met de grote oversteek en geniet ze. ship ahoy! xxWilma
  2. Rien en Ine:
    5 december 2016
    Hallo cruise vaarders,
    Fijn om te lezen dat tot nu toe alles naar wens is gegaan. Goed dat jullie het ruime sop kiezen en zuid Spanje niet aandoen. Volgens de berichten hier is het weer daar echt slecht. Geniet van de overtocht en nog meer van de plaatsen, die je aan gaat doen.
    groetjes Ine en Rien
  3. Marjan van Lieshout:
    8 december 2016
    Nog nooit op een cruise boot geweest, maar ben wel benieuwd hoe je 6 km. aflegt op dek 3. Beschrijf het is wat uitgebreider voor mij. Tanks en nog veel plezier samen.