Aqaba Jordanie

26 november 2014 - Aqaba City, Jordanië

Costa Neo Riviera,26 November 2014

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Na een uurtje varen zijn we aangemeerd in de zusterstad van Eilat, Aqaba in Jordanië. Hier verliep het ontschepen een stuk sneller dan in Israël, zodat we snel met de shuttlebus en taxi in de binnenstad waren. We hebben samen met Frans en Gerda door de oude binnenstad gewandeld en hebben op een terrasje wat gedronken alvorens via de boulevard weer rustig terug te wandelen naar de Costa neo Riviera.

De oude binnenstad ademt nog echt de sfeer uit van een oude Arabische souk met veel rommelige straatjes en winkeltjes. Dit overigens zonder dat de winkeliers lastig en opdringerig zijn.

We waren rond 16.00 uur weer aan boord en hebben op het dek nog even van de zon genoten alvorens ons gereed te maken voor het avondprogramma, wat bestaat uit heerlijk eten en daarna een van de vele bars in.

Om 19.00 uur verlieten we de haven voor een tocht van 4 dagen naar onze volgende bestemming.

Groetjes van

Twee cruisers op weg naar Dubai.

1. Ton en lenny:
    28 november 2014
    Hallo zeelieden
    Joan ben je niet gaan zwemmen met de dolfijnen in Eilat?
    Aqaba lijkt me echt heel leuk, vooral omdat het nog echt oud is.
    geniet nog even van je 4 dagen op de boot, zodat je er straks weer tegenaan kunt
    op de volgende aanleg plaats.
    Gr wij.
  2. Marjo Somers:
    30 november 2014
    Hallo vakantiegangers!

Volgens mij hebben jullie het weer goed naar je zin!
    Geniet er maar lekker van en nog een heel fijne vakantie!

Groetjes
    Jan en Marjo
  3. Rien en Ine:
    30 november 2014
    Hoi cruisers,
    Erg afwisselend wat jullie tot nu toe gezien hebben. Zo te lezen gaat de reis in een lekker ontspannen sfeer.
    Wat de postbode mij(Rien) gebracht heeft, was erg groot(s). Dank je.
    groetjes
    Ine ne Rien
  4. Wilma:
    3 december 2014
    Solly Solly, ik had totaal niet in de gaten dat we nu zelf de site op moesten zoeken, ik ben een beetje een digibeet dat weet je toch??
    Snap er niets van maar ben er vanaf nu weer bij. Druk druk druk maar jullie hebben al veel gezien en gedaan, goed bezig!!! Liefs BenW