Amber cove

6 maart 2016

Amber Cove, 28 februari 2016,

We zijn vandaag, ons Joan d’r verjaardag, met een excursie van boord gegaan. Het eerste deel van de excursie viel wat tegen. We bezochten een “fabriekje” waar sieraden van amber werden gemaakt. Deze fabriek bestond uit een kamertje waar een werkbankje stond met een slijptol. Verder was er uiteraard wel een winkel waar je de sieraden kon kopen.

De volgende stop was wel erg leuk. We bezochten een rum-distilleerderij waar we uitleg kregen over het proces. Bij de rondgang door de fabriek was het jammer dat deze vanwege de zondag niet in bedrijf was. We hebben in de fabriekswinkel een klein flesje rum gekocht.

Het ambermuseum was wel aardig, maar niet echt aan ons besteed. Waar we wel heel erg van genoten hebben zijn de stop’s bij het centrale plein en het fort.

’s-Avonds bij het diner werd er door de kelners voor ons Joan gezongen en kregen we een extra stuk verjaardagstaart.

We zijn na het diner naar een mooie show in  het theater gaan kijken om daarna in een van de kleinere bars nog een afzakkertje te nemen.