7e Zeedag

14 december 2016

Costa Deliziosa , 14 december 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

We hebben vandaag de 5e zeedag van de 6 die nodig zijn om in het Caraïbisch gebied te komen achter de rug. De dagelijkse routine hebben we vandaag over boord gegooid. Ik ben vandaag al om 06.00 uur op gestaan om naar de zonsopkomst te gaan kijken. Samen met Wim heb ik daarna een kleine 10 kilometer over de diverse dekken gewandeld.

Ik ben samen met ons Joan gaan ontbijten, waarna we even op het achterdek van de zon hebben genoten. Om 11.00 uur is ons Joan naar een wijnproeverij gegaan, welke aangeboden werd aan Costaclub leden Perl en hoger.

Na de lunch zijn we op dek 10 een plaatsje gaan zoeken waar zowel zon als schaduw was. Hier in een Nederlandstalige kolonie terecht gekomen met Vlamingen en Nederlanders . Iedere nieuwe zonaanbidder werd vriendelijk verzocht eerst 2 moppen te vertellen alvorens zich bij de club aan te sluiten. (je moet tenslotte iets doen om de tijd door te komen)

Om 16.00 uur samen met ons Joan nog ca. 6 km over dek 3 gewandeld alvorens aan ons vaste avondprogramma te beginnen.

Na het diner zijn we zoals inmiddels gebruikelijk met Wim en Wil in de Chocolade en Sugar bar een luxe koffie gaan drinken.  Omdat we dachten dat de show niet geweldig zou zijn hebben we een rustig plekje opgezocht om van wat achtergrondmuziek te genieten en wat gezellig te kletsen.

Morgen nog een dag “afzien” en dan kunnen we weer een dag aan land om een van de eilanden van de Caraïben te verkennen.

Groetjes van

Twee vakantiergangers op weg naar Fort Lauderdale.

1. Ton en lenny:
    15 december 2016
    Hoi.
    wij zouden bijna medelijden krijgen "afzien" om de dagen rond te komen en dat terwijl er een heerlijk zonnetje schijnt en wij hier in een mistig kikkerlandje zitten, maar verschil moet er zijn, wij behoren immers nog tot de werkpaarden.
    geniet ervan want voor je het weet is het weer voorbij. Gr wij
  2. Willy berkelmans:
    15 december 2016
    wat een heerlijke tijd...luieren zonnen, wandelen, straks weer de eilanden gaan verkennen, heerlijk geniet van iedere minuut!!
    maar 's morgens de zonsopkomst kijken om 6!!!! uur, wat zal het rustig zijn geweest op het dek haha
  3. Marjan van Lieshout:
    16 december 2016
    Ut blijft toch afzien zo'n cruise !!!!
  4. Wilma:
    16 december 2016
    Halleekes,
    sMorgens om 11,00 uur een wijnproeverij is uiteraard het ultieme genieten!! De Fransen en Italianen en Spanjaarden deden dat honderden jaren geleden al smorgens aan de wijn ipv koffie haha
    Inmiddels zul je wel weer aan land zijn en daar is vast wel weer wat moois te zien ipv dat eeuwige wandelen over de verschillende deks (of is het dekken, hihi) Nou je bent nu over de helft dus geniet nog ff, alhoewel het hier ook wel lekker gezond weer is vandaag. Zonnig en niet al te koud, als jullie dat al willen weten. Geniet ze en houdoe warre! xx