10e Zeedag

20 december 2016

Costa Deliziosa , 20 december 2016

Vandaag voor de afwisseling weer een zeedag gehad. Ik ben weer om 06.00 uur opgestaan om naar de zonsopkomst te gaan kijken. Daarna samen met Wim van der Heijden op het jogging parkoers rondjes gaan lopen. De rest van de dag ons gebruikelijke programma afgewikkeld.

Het is vandaag wel een ongewone dag geweest. Voor veel mensen zit de cruise er na vandaag op, omdat ze in Fort Lauderdale van boord gaan. Van de ca. 2.000 passagiers gaan er morgen zo’n 1.700 van boord, waaronder ook ruim 50 Nederlanders die via Kras geboekt hadden. Ook de gebeurtenissen in Berlijn zijn aan boord niet onopgemerkt gebleven. Er is op alle schepen van Costa 1 minuut stilte in acht genomen.

Het schip is intussen door het personeel volledig in kerstsfeer gebracht. Op veel plaatsen zijn kerstbomen neer gezet en overal aan boord vindt je kerstversiering. Aan alle deuren van de hutten zijn een kerstbol en drie kerststerren bevestigd. Kerst gaat zeker niet onopgemerkt aan ons voorbij.

Twee vakantiergangers op weg naar Fort Lauderdale.